Teize 2006 v Zagrebu

Minilo leto in tudi letos se je od 28. decembra 2006 do 1. januarja 2007 odvijalo srečanje mladine v Zagrebu oz. Teize 2006. In za letošnje srečanje, na pobudo domačega župnika Davida Jensterleta, smo se tudi mi mladi člani iz Velikega Gabra odločili, da odidemo na srečanje v Zagreb.

Foto: Mladinska skupina Veliki Gaber

Skupaj smo odšli ob 5h zjutraj z avtobusom, ki nas je prišel iskat kar v Veliki Gaber. Na tem avtobusu so bili že ostali ''poznanci'' iz Šmartnega pri Litiji, Šentvida pri Stični, Grosupljega  in iz Stične in z njimi smo krenili proti Zagrebu. Vožnja je trajala slabi dve uri. Prvič smo izstopili v Zagrebu pri gimnaziji, kjer smo dobili nadalne napotke in prejeli ustrezne dokumente, ki smo jih potrebovali v Zagrebu (zemljevid, vozovnico za mestni promet, izkaznico za prehrano,…). Vsak je tudi prejel svojo vozovnico, s katero smo se lahko kasneje peljali s tramvajem v mesto Travno.

V tem mestu pa smo poiskali šolo, v kateri smo se kasneje vsak dan zbirali z ostalimi mladimi ob teizeiskih molitvah, branju pisma, svetih mašah in skupnem silvestrovanju. Spoznali smo se z Matildo - organizatorico v Travnu. Ona nam je dala nadaljne informacije. Kasneje pa nas je po trojkah razdelila k družinam. V šoli nas je tudi že čakal gostitelj vsake trojke, pri kateri smo stanovali. Gostitelj nas je odpeljal na svoje stanovanje in tu smo se spoznali tudi s preostalimi družinskimi člani in skupaj z njimi je bila vsaka trojka je bila prvi dan do 16 ure. Ob 16. uri smo se ponovno srečali pri šoli, od koder smo odšli na Zagrebški Velesejem.

Tukaj smo se vsi mladi iz sveta vsak dan, v popoldanskem času zbirali v halah za kosilo, večerjo in ob večernih molitvah. Naša skupina iz Velikega Gabra pa je imela v hali 1 prav posebno nalogo. Bili smo člani delavne skupine, ki je vsak dan pomagala pri delitvi večerje. Že prvi dan nam je vse delovne napotke dal naš ''šef'' Steffan. Tako smo že prvi dan vedeli, kaj bomo počeli vsak večer. Poleg tega, da smo vsak večer pomagali deliti večerjo, smo lahko po večerji odšli v halo 5, kjer smo skupaj z brati iz Teizea in ostalimi molili in peli teizeiske speve. Po molitvi pa smo odšli k svojemu gostitelju na dom. Vendar se naš vsak dan ni začel šele z delitvijo večerje, ampak se je  tudi tekom dneva ''dogajalo''. Naš dan v Zagrebu se je začel z zajtrkom, ki smo ga dobili pri družini. Kasneje pa smo dopoldanski čas preživeli v šoli, kjer smo skupaj z ostalimi mladimi peli teizejske speve. Po molitvi smo se za nekaj časa razdelili v manjše skupine, kjer smo se pogovarjali o pismu. Ob 12h je sledilo kosilo v Zagrebškem Velesejmu. Po kosilu pa smo si lahko ogledali razne delavnice, ki so bile pripravljene po celem Zagrebu.

Foto: Mladinska skupina Veliki Gaber

Ko so hodili od delavnice do delavnice, smo si lahko tudi ogledovali mesto Zagreb. Z mestnim avtobusom ali  s tramvajem smo odšli do Glavnega Kolodvora, kjer smo se v glavnem zadrževali okoli trgovin. Tu smo si nakupili razne spominke, darila, ''se na hitro okrepčali'',... seveda pa ni šlo tudi brez tega, da bi se nekajkrat sprožil fotoaparat. A vedno se je naš ogled mesta končal z vrnitvijo v Zagrebški velesejem.

Vrhunec Teizejskega srečanja v Zagrebu je bil 31. december – Silvestrovo. Dan se je odvijal po običajnem vrstnem redu, a najbolje je bilo zvečer. Spet smo se zbrali ob 23. uri šoli, kjer smo se vsi mladi iz vseh narodov pričeli z večerno molitvijo. A prav vsi smo komaj čakali da odbije ura 24., da si bomo lahko vsi med seboj želeli ''SREČNO NOVO LETO''. A vrhunec večera je bila predstavitev narodov. Vsak narod se je posebej predstavil ostalim zbranim v šoli. Mi, Slovenci smo prišli kot tretji na vrsto. Na začetku smo se predstavili s krajšim skečem, nadaljevali pa s ''polko, vekslom''. Ples smo začeli sicer sami, vendar smo v ples vključili tudi ostale zbrane. Našo prestavitev smo zaključili z znano slovensko ljudsko pesmijo, Moje dekle je še mlado,… Po končani predstavitvi narodov, ki je se je zavlekla do 2. ure zjutraj, je sledilo veselo rajanje. ……………………………………………………………………….

''Mi', iz Gabra'' smo se veselili novega leta do 3. ure zjutraj, nato pa smo pa smo se šli ''malo odpočiti'' k svoji družini.

Foto: Mladinska skupina Veliki Gaber

Ponedeljek, 1. januar 2007 pa je bil zadnji dan, ki smo ga preživeli na srečanju v Zagrebu. Dopoldan smo se še zadnjič srečali z ostalimi narodi v šoli pri sv. maši, spet odšli domov k svoji družini na kosilo in tekom popoldneva smo morali tudi na hitro spakirati svoje stvari, saj smo ob 15. uri zbrali mi ''Gabrovci'', da smo kasneje odšli na Zagrebški velesejem.

To popoldne je za nekatere zelo hitro minilo, saj nam je bilo nekaterim zelo težko oditi iz Zagreba. Težko je bilo slovo od družine in težko je bilo tudi slovo od tistih, ki smo jih na novo spoznali oziroma ponovno srečali. A ni nam preostalo drugega, kot da smo se od njih za ''nekaj'' časa poslovili in nato odšli na Zagrebški Velesejem, kjer smo imeli ob 17. uri odhod v Slovenijo.

To srečanje je bilo tudi letos zelo zanimivo (saj je vsako), a verjetno si bo to teizeisko srečanje mladih še posebno zapolnil tisti, ki je bil na tem srečanju prvič.

Trlep Petra (Mladinska skupina Veliki Gaber)